Таємний світ шопоголіка / Спосіб життя / Журнал “Будь здорова”, видання

Таємний світ шопоголіка / Спосіб життя / Журнал “Будь здорова”, видання Таємний світ шопоголіка

Шопоголізм, або, по-іншому, шопоманія – залежність людини від непереборного бажання купувати все підряд. Розкрити цю непросту тему мені доручили тижнів два тому, і я весь час прокручувала її в голові. Закінчилася справа тим, що в один прекрасний день я на секундочку заглянула в супермаркет і залишила там більшу половину зарплати (чи то пак все, що було при собі).

чому він їх купив? Тому що одержимий пристрастю до покупок або тому що цього вимагає імідж (а то «пацани поважати не будуть»)?

Шопоголізм – явище досить нове, що поширився в ХХ столітті, з появою супермаркетів і розпродажів. Звичайно, і раніше заможні люди купували безліч абсолютно непотрібних їм речей, але це не можна було назвати шопоголізм, оскільки це не було неадекватною поведінкою: у людей був надлишок грошей і часу, так чому б не розважити себе, якщо від цього нікому гірше не буде.

Тоді ще не існувало звичних нам універсальних магазинів, за якими будь-хто міг би «прогулятися», та й вартість вручну вироблених товарів була занадто висока, щоб проста людина могла знайти гроші на регулярну покупку зайвих речей. Інфраструктура та рівень життя не дозволяли широким верствам громадян віддаватися цій приємній, але згубної для гаманця і сімейних відносин пристрасті.

Зараз шопоголізм поширюється зі швидкістю епідемії. Цьому сприяє і велика кількість реклами, влаштованої за принципом «ми продаємо не продукт, ми продаємо щастя», і передачі, присвячені виключно придбань знаменитих людей (наприклад, «Напросилися» на МузТВ або «По домівках» на MTV), і легкість отримання споживчих кредитів.

речі, про знаменитостей. Вважається, що серед них багато шопоголіків, але насправді, ми ніколи не дізнаємося, чи так це насправді. Наприклад, у Емінема п’ять автомобілів: з одного боку – явне надмірність, складно уявити, щоб він однією попою сидів у всіх п’яти одночасно. Але ми не в курсі, чому він їх купив: тому що одержимий пристрастю до покупок або тому що цього вимагає імідж. а то «пацани поважати не будуть».

Класифікація шопоголіків

Не всі шопоголіки однакові. Вони, наприклад, діляться

по манері поведінки :

    шопоголік спонтанний . людина йде в магазин купити щось дійсно потрібне, а пару не надто потрібних штуковин прихоплює «просто випадково»; шопоголік усвідомлений . він так знімає стрес: людина свідомо загортає в торгові ряди, щоб «розвіятися»; шопоголік цілеспрямований . людина сама не знає, як його ноги занесли в супермаркет, і як він примудрився накупити ось це все, і витратити всю зарплату.

і по ступеня адекватності :

шопоголіки розумні купують, в принципі, потрібні речі, хіба що на трохи більшу суму, ніж збиралися, і в кілька більшій кількості. «Йшов в магазин за милом, а купив ще й три шампуню, п’ять різнокольорових мочалок у вигляді морських їжаків, сім рушників і каністру піни для ванни – може і перебір, але нехай буде, в господарстві знадобиться!».

– шопоголіки істинні (нерозумні) – це зовсім інші люди, вже зробив крок за грань добра і зла. Вони тягнуть усе, що під руку підвернеться. Набори зустрічаються найхимерніші: дорогущі шоколадні цукерки, комплект білизни на трьохспальну ліжко, десять сорочок одного забарвлення, але зате різних розмірів і томик Гете німецькою (при тому, що німецький в сім’ї знає одна бабуся Оля, давно впав у дитинство) – при цьому витрачається весь бюджет сім’ї на найближчі два місяці.

Власне, саме ступінь адекватності відрізняє шопоголіка від нормального людини, що вирішила себе побалувати, не дуже потрібними, але дуже приємними покупками.

Відмінна риса істинних шопоголіків: вони віддають перевагу здійснювати набіги на магазини поодинці або з собі подібними. Адже шопомана не отримає ніякого задоволення від шопінгу в компанії з «голосом розуму», людиною, яка буде відтягувати його за комір від полички з «ой! якими класними рожевими штучками! », переконувати в непотрібності цієї прекрасної нічного вази, а не дай Бог ще й читати вголос цінники.

Шопоголік = невротик

Звідки ж береться така вибаглива нав’язливість – нестримна пристрасть до розтрати грошей?

Шопоголік і скнара – близнюки-брати